خبرگزاری

آوان

خبرگزاری

آوان

مادلینگ صورت

مادلینگ صورت یا زاویه دار کردن یعنی برجسته نمودن نواحی مختلف صورت برای بهتر دیده شدن چهره و صورت. اولین جایی که با برجسته سازی باعث ایجاد زاویه و کات دار شدن صورت میشود منطقه زاویه فکی میباشد یعنی جایی که استخوان فک تحتانی به سمت گوش امتداد میابد. در بعضی اشخاص در این ناحیه یعنی زاویه فکی به طور مادرزادی فرورفته و محو میباشد که با تزریق ژل هیالورنیک در زاویه فکی باعث استخوانی شدن فک شخص میشود. حال با نگاه به چانه و میزان هماهنگی چانه با زاویه فکی جدید شخص پزشک با مشورت بیمار تصمیم میگیرد که مقداری ژل در چانه تزریق کند. در اکثر موارد تزریق ژل در زاویه فک و چانه باید انجام شود. نتیجه بسیار حیرت انگیز است زیرا علاوه بر زاویه دار شدن قسمت تحتانی صورت این عمل باعث میشود که غبغب شخص در صورت داشتن غبغب از قبل دیگر با این عمل کاملا از دید پنهان میشود و این برای کسی که از غبغب خود رنج میبرد بسیار رضایت بخش میباشد زیرا با یک تیر به دو هدف زده است. هم فک زاویه دار و چانه بر جسته دارد و هم اثری از غبغب خود نمیبیند.

علائم پیری

همه ما می دانیم که علائم پیری شامل چین و چروک ، سپید شدن مو و تغییر اندام می باشد اما واقعا نمی توان این سه مورد را نشانه های پیری معرفی کرد. پس نشانه ها و علائم واقعی پیری چیست ؟ با بالا رفتن سن ، بافت ها و اعضای مختلف بدن کم کم شروع به پیرشدن می کنند و رشد سلول ها کم کم با سرعت کمتری پیش خواهند رفت. 30 سالگی سن پیری نیست اما از این سن کم کم علائم خودشان را نشان می دهند.
محققان تعریف کامل و جدیدی از پیری ارائه دادند که در آن تمام علائم بروز پیری اعلام شده است  استخوان و میزان تولید پروتئین که منجر به کوچک شدن تدریجی حجم عضلات اسکلتی می شود، برخی از این نشانه ها به شمار می آیند.

مراقبت از پوست در زمستان

هوای سرد و خشک فصل زمستان می‌تواند منجر به خشکی، تیرگی و حتی تحریک پوست شود. به منظور مراقبت از پوست در زمستان داشتن پوستی سالم و شاداب در فصل زمستان، روتین مراقبت پوستی بسیار حیاتی است که در این محتوا به آن می پردازیم.پوست یکی از بخش‌های حیاتی بدن ماست که در فصل زمستان نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد. برای داشتن پوستی سالم و شاداب در زمستان، مراقبت‌های مناسبی را باید رعایت کرد. هوای سرد زمستان باعث از دست دادن رطوبت پوست می‌شود. این باعث می‌شود تا پوست خشک شده و در معرض خطر چروک و تحریک قرار بگیرد. مراقبت از پوست در این فصل به عنوان یک روتین ضروری تلقی می‌شود تا از این مشکلات پیشگیری شود.

انواع تقویت کننده های پوست

انواع تقویت کننده های پوست

تخم مرغ یک ماده عالی برای تقویت و استحکام پوست 
سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین الاستین و  است که استفاده از آن به عنوان ماسک صورت سبب استحکام و درخشندگی پوست خواهد شد. شما می‌توانید دو عدد سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را بر روی صورت بمالید. سپس یک دستمال کاغذی تک لایه را روی آن بگذارید. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان دهید و بعد صورت خود را بشویید. اگر این کا را هفته‌ای دو بار انجام دهید، پوست شما روشن خواهد شد و از چین و چروک جلوگیری می‌کند.
لیمو بهترین ماده برای تقویت و زیبایی و جوانی پوست
لیمو سرشار از ویتامین سی است و خاصیت اسیدی بالایی دارد. این موضوع می‌تواند به سفت شدن پوست شما کمک زیادی کند و علائم پیری را کمترکند. همچنین کلاژن ساز خوبی هم است و در نتیجه باعث بهبود الاستیسیته پوست می‌شود. در ادامه چند ماسک تقویت کننده پوست  با استفاده از لیمو را برای شما خواهیم گفت.

سندروم برگر

سندروم برگر(Buerger's disease)، با التهاب پیشرونده و عود کننده و تشکیل لخته‌های خونی در شریان‌ها و وریدهای کوچک و متوسط دست و پا تشخیص داده می‌شود. علت این وضعیت ناشناخته است، اما بیشتر در مردان با سابقه مصرف دخانیات شایع است. این بیماری، مسبب زخم‌ها و درد شدید اندام‌ها در افراد جوان سیگاری است.